ARTIKEL BARU

MUSA AMAN DAN SOKONGAN KAUM KADAZANDUSUN - BAHAGIAN 3

UPKO akan keluar BN dan menjadi hero kaum KDM sebelum PRU13?

Dua minggu lalu, hari Rabu, Perdana Menteri menghadiri satu majlis makan malam 1Malaysia di padang merdeka Kota Kinabalu. Sebelum ketibaan PM, pada sebelah pagi, berlangsung satu istiadat penuh warna warni diadakan di Sri Gaya, kediaman rasmi KM Sabah. Baca selanjutnya http://www.rontogdaily.com/wp/?p=937


6 Responses to "MUSA AMAN DAN SOKONGAN KAUM KADAZANDUSUN - BAHAGIAN 3"

SUARA RAKYAT said...

Saya telah membaca keterusan tulisannya di rontogdaily.com. Perkara yang menarik pemeratihan saya adalah, bagaimana Musa Aman menjadi pengerusi 13 gabungan suku bumiputera Sabah, Kecuali KDM; sedangkan kalau dari susur galur bapa dan genetik, Musa lebih sedikit bumiputeranya, walaupun ibunya daripada KDM.

Terang lagi bersuluh.. tujuan perlantikan itu lebih bermotifkan mengampuh.

13 kaum bumiputera itu tidak perlu mengampuh, sebabnya Musa Aman bukan satu satunya faktor boleh menaikkan martabat suku-suku itu.

13 suku-suku itu tidak ketandusan individu yang berdarahkan pejuang yang boleh dilantik sebagai pengerusi; jika itu yg diinginkan. Namun, tujuan tersirat perlantikan Musa itu adalah niat lain, yakni niat angkat kaki.

Biarlah persatuan yg melantik Musa, jangan suku-suku sebenar yg melantik.

Unknown said...

Salam hormat, harap dapat dilink blog KL BOYZ disini..Terima Kasih..
http://klboyzwangsa.blogspot.com/

Unknown said...

terimakasih sdra Musram atas komen sdra.
KL Boyz...saya link blog sdra dengan SEKALI KETUK. tq

kelapa mawar said...

SLM Ayahanda MO..

satu penulisan yang cukup baik, mengandungi fakta dan saya cukup tertarik dengan isu ini..harap dapat layari blog KM mengeni isu penderhakaan KDM di Sabah..wassalam

Lord of The Rings said...

Salam Tuan,

Saya mengikuti blog tuan dan menyenaraikannya dalam blog list saya. Ia antara 'the sane voices' yang begitu ketandusan sekarang..syabas!

Harap tuan tidak keberatan untuk link kan blog saya Utopia Baru agar kita sama-sama memanfaati dari keterbukaan yang ikhlas...

Terima kasih diucapkan!

http://utopiabaru.blogspot.com

Unknown said...

terima kasih anakanda KM, saya sllu ikuti blog Kelapa mawar.

Lord of the ring..saya akan link blog utopia dengan sekali ketuk.
terima kasih